RNB:s försäljning i juli 2004

RNB:s försäljning i juli 2004 RNB:s försäljning för juli 2004 ökade med 26,7% i jämförbara butiker mot samma månad föregående år. Med anledning av den genomförda omstruktureringen i bolaget har antalet egna butiker per den 31 juli 2004 minskat till 84 jämfört med 103 föregående år. Den totala försäljningen i egna butiker uppgick i juli 2004 till 69,9 Mkr jämfört med 64,6 Mkr samma månad föregående år. _________________________________________________________________ rnb Retail and Brands AB består av verksamhetsområdena Polarn O. Pyret och Portwear Retail. Polarn O. Pyret är ett varumärkesbolag med distribution genom egna butiker och franchisebutiker i Sverige samt genom franchise i andra länder. Portwear Retail är en distributionsplattform för nationella- och internationella varumärken genom butiker på NK samt butikskoncepten Solo, Champagne och Saks. __________________________________________________________________ För ytterligare information kontakta VD Mikael Solberg 0708-18 44 40 eller CFO Göran Blomberg 0733-97 95 99. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/10/20040810BIT00010/wkr0001.pdf

RNB RETAIL AND BRANDS äger, driver och utvecklar butiker inom mode, konfektion, accessoarer, juveler och kosmetik med fokus på service och köpupplevelse utöver det vanliga. Försäljning bedrivs i huvudsak i Skandinavien genom butikskoncepten Brothers & Sisters och Polarn O. Pyret. Dotterbolaget Departments & Stores har omfattande verksamhet på varuhusen NK i Stockholm och Göteborg. RNB RETAIL AND BRANDS har verksamhet i 11 länder. RNB RETAIL AND BRANDS aktie är sedan 2001 noterad på Nasdaq OMX Nordic