RnB:s försäljning i juni

RnB:s försäljning i juni RnB:s försäljning för juni 2004 ökade med 5,7% i jämförbara butiker mot samma månad föregående år. Med anledning av den genomförda omstruktureringen i bolaget har antalet egna butiker per 30 junil 2004 minskat till 84 jämfört med 103 föregående år. Den totala fösäljningen i egna butiker uppgick i juni 2004 till 70,9 Mkr jämfört med 78,0 Mkr samma månad föregående år. rnb Retail and Brands AB består av verksamhetsområdena Polarn O. Pyret och Portwear Retail. Polarn O. Pyret är ett varumärkesbolag med distribution genom egna butiker och Franchisebutiker i Sverige samt genom Franchise i andra länder. Portwear Retail är en distributionsplattform för nationella- och internationella varumärken genom butiker på NK samt butikskoncepten Solo, Champagne och Saks. För ytterligare information kontakta VD Mikael Solberg 0708-18 44 40 eller CFO Göran Blomberg 0733-97 95 99. / ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/09/20040709BIT00030/wkr0001.pdf

RNB RETAIL AND BRANDS äger, driver och utvecklar butiker inom mode, konfektion, accessoarer, juveler och kosmetik med fokus på service och köpupplevelse utöver det vanliga. Försäljning bedrivs i huvudsak i Skandinavien genom butikskoncepten Brothers & Sisters och Polarn O. Pyret. Dotterbolaget Departments & Stores har omfattande verksamhet på varuhusen NK i Stockholm och Göteborg. RNB RETAIL AND BRANDS har verksamhet i 11 länder. RNB RETAIL AND BRANDS aktie är sedan 2001 noterad på Nasdaq OMX Nordic