RnB:s försäljning i juni

RnB:s försäljning i juni RnB:s försäljning för juni 2004 ökade med 5,7% i jämförbara butiker mot samma månad föregående år. Med anledning av den genomförda omstruktureringen i bolaget har antalet egna butiker per 30 junil 2004 minskat till 84 jämfört med 103 föregående år. Den totala fösäljningen i egna butiker uppgick i juni 2004 till 70,9 Mkr jämfört med 78,0 Mkr samma månad föregående år. rnb Retail and Brands AB består av verksamhetsområdena Polarn O. Pyret och Portwear Retail. Polarn O. Pyret är ett varumärkesbolag med distribution genom egna butiker och Franchisebutiker i Sverige samt genom Franchise i andra länder. Portwear Retail är en distributionsplattform för nationella- och internationella varumärken genom butiker på NK samt butikskoncepten Solo, Champagne och Saks. För ytterligare information kontakta VD Mikael Solberg 0708-18 44 40 eller CFO Göran Blomberg 0733-97 95 99. / ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/09/20040709BIT00030/wkr0001.pdf

RNB RETAIL AND BRANDS äger, driver och utvecklar butiker och e-handel inom mode, konfektion, accessoarer, juveler och kosmetik. Fokus är att ge en service och köpupplevelse utöver det vanliga. Försäljning bedrivs genom koncepten Brothers, Man of a kind och Polarn O. Pyret. Inom affärsområdet Departments & Stores drivs avdelningar på varuhuset NK i Stockholm och Göteborg. Koncernen har närmare 270 butiker och e-handelsplatser i 10 länder. RNB RETAIL AND BRANDS aktie är sedan 2001 noterad på Nasdaq Stockholm under symbolen RNBS.