RNB:s försäljning i november 2004.

RNB:s försäljning för november 2004 ökade med 14,2% i jämförbara butiker mot samma månad föregående år.

Med anledning av den genomförda omstruktureringen i bolaget har antalet egna butiker per den 30 november 2004 minskat till 84 jämfört med 96 föregående år. Den totala försäljningen i egna butiker uppgick i november 2004 till 74,1 Mkr jämfört med 81,4 Mkr samma månad föregående år. För ytterligare information kontakta VD Mikael Solberg 0708-18 44 40 eller CFO Göran Blomberg 0733-97 95 99.

RNB RETAIL AND BRANDS äger, driver och utvecklar butiker inom mode, konfektion, accessoarer, juveler och kosmetik med fokus på service och köpupplevelse utöver det vanliga. Försäljning bedrivs i huvudsak i Skandinavien genom butikskoncepten Brothers & Sisters och Polarn O. Pyret. Dotterbolaget Departments & Stores har omfattande verksamhet på varuhusen NK i Stockholm och Göteborg. RNB RETAIL AND BRANDS har verksamhet i 11 länder. RNB RETAIL AND BRANDS aktie är sedan 2001 noterad på Nasdaq OMX Nordic