RnB:s försäljning i oktober

RnB:s försäljning i oktober RnB redovisar för oktober 2003 en försäljning om 103,5 Mkr i egna butiker jämfört med 98,7 Mkr samma månad föregående år. Det innebär en ökning med 4,9 % jämfört med föregående år. För jämförbara enheter ökade försäljningen med 5,7 % jämfört med föregående år. Antalet egna butiker uppgick per den 31 oktober till 96 stycken jämfört med 103 föregående år. rnb Retail and Brands AB består av verksamhetsområdena Polarn O. Pyret och Portwear Retail. Polarn O. Pyret är ett varumärkesbolag med distribution genom egna butiker och franchisebutiker i Sverige samt genom franchise i andra länder. Portwear Retail är en distributionsplattform för egna och externa varumärken genom butiker på NK samt butikskoncepten Solo, Champagne och Saks. För ytterligare information kontakta VD Mikael Solberg 0708-18 44 40 eller CFO Göran Blomberg 0733-97 95 99. [REMOVED GRAPHICS]/ ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/10/20031110BIT00270/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/10/20031110BIT00270/wkr0002.pdf

RNB RETAIL AND BRANDS äger, driver och utvecklar butiker inom mode, konfektion, accessoarer, juveler och kosmetik med fokus på service och köpupplevelse utöver det vanliga. Försäljning bedrivs i huvudsak i Skandinavien genom butikskoncepten Brothers & Sisters och Polarn O. Pyret. Dotterbolaget Departments & Stores har omfattande verksamhet på varuhusen NK i Stockholm och Göteborg. RNB RETAIL AND BRANDS har verksamhet i 11 länder. RNB RETAIL AND BRANDS aktie är sedan 2001 noterad på Nasdaq OMX Nordic