Informationsbrev

Julförsäljningen pågår för fullt och det känns som att julen verkligen är på inkommande.

Försäljningen till våra återförsäljare är i linje med våra förväntningar och det känns som att julhandeln för oss som grossist är i full gång.

Vi i ledningsgruppen har i höst haft fokus på jobbet med vår utökade utlandsetablering, framför allt av märket Angel Bliss.

-       Vi ändrar förpackning och säljsätt vilket vi tror passar större kedjor och varuhus. Det nya konceptet förenklar distribution och försäljning, samtidigt som konsumenten kommer kunna köpa smycket på ett enklare sätt än tidigare.

-       En ny modern och mobilanpassad hemsida för Angel Bliss kommer att vara färdig inom kort.

-       En reklamfilm om vårt bolag samt en enbart om märket Angel Bliss kommer snart att finnas tillgängliga.

Med ovan nämnda hoppas vi fördjupa och utveckla vårt samarbete med både nya och gamla agenter, distrubutörer och återförsäljare utanför Sverige. Till exempel jobbar vi nu tillsammans med Enterprise Europe Network, som skall hjälpa oss med att hitta fler företag att jobba tillsammans med.

Vi har ett spännande möte framför oss. Den 10 november skall vi åka till USA och träffa Business Sweden i Chicago och där presentera det nya konceptet från Ange Bliss. Detta tillsammans med det befintliga konceptet hoppas vi kommer ge oss en unik möjlighet att brett ta oss in på den amerikanska marknaden, både på dagligvaruhandel, butikskedjor och traditionella smyckebutiker.

Mer information om resultatet av detta kommer längre fram.

Med detta brev ber jag om att få önska en fortsatt bra dag.