Ett år med växthuset

”Jag har jobbat länge med styling och inredning men att ha ett eget växthus har alltid varit en dröm. Det var självklart en hel del jobb, men jag lärde mig också otroligt mycket på vägen”, säger Jessica Hoffmann.

Intresset för växthus ökar för varje år. Möjligheten att förlänga odlingssäsongen lockar och boken "Ett år med växthuset" följer författarens arbete med det första egna växthuset. Boken tar upp vad man bör tänka på vid valet av växthus samt även planeringen och själva byggandet. Inspirerande bilder och pedagogisk text visar hur hemma- och amatörodlare kan lyckas med sina intentioner.

Det praktiska anslaget varvas med pysselidéer samt odlingstips, och ett flertal fräscha recept – baserade delvis på grödor från den egna odlingen – finns också med. Bokens kapitel följer årstiderna vilket gör det enkelt för läsaren att leta sig fram till det man söker.

Om författaren

Jessica Hoffmann är inredare och stylist och har tidigare bland annat arbetat på Ikea. Hon håller regelbundet föreläsningar och kurser i homestyling och inredning och har även arbetat med film och tv. Ett år med växthuset är hennes åttonde bok.

Klicka här för att provläsa ett kapitel från boken.

Här finns pressmaterial, omslag och bilder från boken.

Om förlaget:
Roos & Tegnér är bokförlaget som satsar på kvalitativ skönlitteratur med humor och underhållning som nyckelord samt högklassig facklitteratur. Besök gärna vår hemsida.

Om oss

Roos & Tegnér är ett av Sveriges ledande fackboksförlag. Vi tror att ord kan göra skillnad. Att vi genom att sprida kunskap, idéer och inspiration kan bidra till att människor utvecklas. Roos & Tegnérs utgivningsområden är främst personlig utveckling, trädgård, affärslitteratur, resor, inredning och humor. Vår verksamhet präglas av både djup och bredd, och vi kombinerar det mindre förlagets själ och personliga engagemang med det större förlagets förmåga att nå ut.