Vd-byte i Roos & Tegnér AB

Bokförlaget Roos & Tegnér AB, med säte i Malmö genomför ett vd-byte den 1 januari 2019. Grundaren och nuvarande vd Michael Tegnér kommer att bli arbetande styrelseordförande och nuvarande försäljningschef Petra Ward blir ny vd.

–Roos & Tegnér har nu funnits i 13 år. Det är ett naturligt steg för bolaget och för mig personligen att nu lämna över vd-posten till Petra. Petra tillsattes som försäljningschef i januari i år men hon har redan visat att hon med sitt driv och branscherfarenhet blir en utmärkt vd för Roos & Tegnér i bolagets fortsatta utveckling, säger Michael Tegnér.

–Roos & Tegnér är en fantastiskt inspirerande miljö att jobba i! Bland annat för att mina kollegor har mycket erfarenhet från andra branscher och det upplever jag som viktigt när bokbranschen håller på att stöpa om sig. Det gör också att vi kan vara flexibla mot författarna – som ju när det gäller faktaböcker oftast har andra jobb vid sidan av – och därmed utforma avtal som passar alla lägen. Vi är snabba och påhittiga, det gillar jag, säger Petra Ward.

Om Petra Ward

Petra började på förlaget som säljchef i januari 2018. Petra har en lång erfarenhet av branschen och började på sitt första förlagsjobb i London 1996. Efter 15 som agent och förläggare på förlag i England gick resan till Norstedts i fem år och sedan till Pocketförlaget i knappt två år, bl.a som tf vd.

Petra Ward, telefon: 073-8083322 mail: petra@roostegner.se

Michael Tegnér,  telefon: 0706-405865 mail: michael@roostegner.se

Petra Ward, telefon: 073-808 3322 mail: petra@roostegner.se

Roos & Tegnér grundades 2006 och är ett ledande fackboksförlag. Vi tror att ord kan göra skillnad. Att vi genom att sprida kunskap, idéer och inspiration kan bidra till att människor utvecklas. När vi beskriver oss själva använder vi ofta ord som personliga, flexibla, utmanande och moderna. Våra författare är spridda över Sverige och våra utgivningsområden är främst trädgård, affärslitteratur, resor, psykologi, ekonomi, inredning, personlig utveckling, biografier och humor.