Anna Wallin Krasse ny VD för Rootfruit Scandinavia AB

Anna Wallin Krasse, delägare och VD för Exotic Snacks AB, har som en del i processen för sammanslagningen mellan Rootfruit och Exotic Snacks utsetts till ny VD för Rootfruit Scandinavia AB och för den nya koncernen. Hon efterträder Thomas Lindström som blir vice VD och Marknadsdirektör för den nya koncernen.

”Anna har visat att hon är en driven VD med förmåga att effektivt leda och utveckla företaget och bygga en stark organisation. Thomas Lindströms förmåga att driva marknadsstrategisk utveckling för produktutvecklingsbolag som Rootfruit, gör honom perfekt för sin nya roll. Anna och Thomas har båda engagemanget att göra affärer och utveckla attraktiva kundkoncept, vilket gör att de i sina nya roller är väl lämpade att ta koncernen vidare mot ytterligare kommersiell framgång och god lönsamhet”, säger Hans Berggren, ordförande i Rootfruit.

”Förutom att fortsätta driva våra olika produktkategoriers tillväxtresor fokuserar vi på att integrera verksamheterna för att snabbt få ut kostnadssynergier och dynamiska försäljningseffekter mellan bolagen.”, säger Anna Wallin Krasse.

Anna Wallin Krasse har erfarenhet från ett flertal branscher. Innan hon tillträdde som VD för Exotic Snacks AB arbetade hon som tf Divisionschef för Vuxenutbildning inom Utbildnings- och Bemanningskoncernen Lernia AB. Dessförinnan som VD för Lernia College AB. Hon har även varit verksam inom ICA koncernen i ett antal befattningar, bla som affärsutvecklingschef på ICA Meny AB (idag Menigo AB). Hon inledde sin yrkesbana som managementkonsult på McKinsey & Co och är utbildad civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm. Anna började som VD på Exotic Snacks den 11 januari 2016.

Thomas Lindström har varit VD i Rootfruit Scandinavia AB sedan 1 september 2017. Före dess var han VD för kommunikationsbyrån Reagent med kunder såsom Beiersdorf, General Mills, Electrolux, Picadeli, Metsä Tissue och Almondy.

För frågor om den nya koncernen, vänligen kontakta:

Hans Berggren, Styrelseordförande

E-post: hans.berggren@rootfruit.se

Telefon: +46-70-3344567

Rootfruit Scandinavia AB utvecklar, tillverkar och säljer premiumsnacks av hög kvalitet. Bolaget säljer snacks under varumärket Gårdschips på den nordiska marknaden. Rootfruit Scandinavia har centrala avtal med samtliga större dagligvarukedjor i Sverige och ett antal större dagligvarukedjor på den övriga nordiska marknaden. Bolaget arbetar aktivt med produktutveckling och avser att bryta in bredare inom snackssegmentet med nya produktkoncept, för fortsatt stark försäljningstillväxt.

Om Exotic Snacks AB

Exotic Snacks är marknadsledande i Sverige inom natursnacks. Under varumärket Exotic Snacks marknadsförs ett brett sortiment av högkvalitativa produkter som rymmer allt från nötter, chokladdragéer, lakrits, asiatiska rissnacks till exotiska torkade frukter. Produkterna säljs som lösvikt eller i olika storlekar av påsförpackningar