Gårdschips officiell supporter till Way Out West

Gårdschips går nu in i musikfestivalen Way Out West. Samarbetet innebär att Gårdschips blir supporter under tre år. Allt inleds med en omfattande kampanj som tas ut i butik och i digitala kanaler där konsumenten kan vinna festivalpass till Way Out West. När festivalen drar igång 9-11 augusti finns Gårdschips vegetariska och veganska sortiment på samtliga försäljningsställen samt att en aktivering sker inne på området.

”Vi är oerhört glada och stolta över att få jobba med Way Out West. Vi delar många gemensamma värderingar där särskilt hållbarhet ligger oss varmt om hjärtat. Det är också en festival som vågar vara annorlunda, som tar ställning och som överraskar. Något som passar oss alldeles utmärkt, då det är precis vad vi vill göra med vårt varumärke. För oss innebär Way Out West en plattform där vi i en positiv miljö får träffa våra fans och lansera nya produkter inom t ex vårt veganska sortiment. Vi ska dessutom se till att bjuda på några helt galna smakupplevelser som du bara får uppleva på plats under dessa dagar”, avslutar Thomas Lindström, VD på Rootfruit Scandinavia AB, som äger och driver varumärket Gårdschips.

Thomas Lindström, VD

E-post: thomas.lindstrom@rootfruit.se

Rootfruit Scandinavia AB utvecklar, tillverkar och säljer premiumsnacks av hög kvalitet. Bolaget säljer snacks under varumärket Gårdschips på den nordiska marknaden. Rootfruit Scandinavia AB har centrala avtal med samtliga större dagligvarukedjor i Sverige och ett antal större dagligvarukedjor på den övriga nordiska marknaden. Bolaget arbetar aktivt med produktutveckling och avser att bryta in bredare inom snackssegmentet med nya produktkoncept, för fortsatt stark försäljningstillväxt. Bolaget är kapitaliserat för att underlätta satsningar i ökad produktions-kapacitet och investeringar i sälj- och marknadsföring.