Ny VD för Rootfruit från den 1:a september

Thomas Lindström, tidigare VD på kommunikationsbyrån Reagent är utsedd till ny VD för Rootfruit Scandinavia AB och tillträder positionen den 1: a september 2017.

Thomas Lindström har en gedigen erfarenhet av marknadsföring och försäljning inom retail både inom leverantörsledet och på senare år som VD för Reagent med kunder såsom Beiersdorf, General Mills, Electrolux, Picadeli, Metsä Tissue och Almondy. Sedan januari 2017 har Thomas haft en kombinerad tjänst som marknadschef för Rootfruit Scandinavia AB och Alvesta Glass AB.

Snacksmarknaden domineras av ett antal stora aktörer, där konkurrensen verkligen är knivskarp. Jag är imponerad över hur snabbt teamet i Rootfruit utmanat branschen och idag är en tydlig spelare på marknaden, säger Thomas. Just nu pågår ett omfattande strategiarbete för att sätta ut riktningen för bolaget de kommande åren. Vi är mogna att växla upp ytterligare med ett fortsatt tydligt tillväxtfokus. Vi närmar oss den kritiska nivån för att bli lönsamma och kommer att fortsätta att utmana de etablerade aktörerna, avslutar Thomas Lindström.

Nuvarande VD Hans Jacobsson kommer att vara kvar i styrelsen och kommer att stötta ny VD i bland annat förvärvsfrågor och investor relations.

Denna information är sådan information som Rootfruit Scandinavia AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 maj 2017.

Rootfruit Scandinavia AB utvecklar, tillverkar och säljer premiumchips av hög kvalitet. Chipsen tillverkas av närodlade potatis och rotfrukter och med svensk rapsolja. Bolaget säljer chipsen under två varumärken: Rootfruit och Gårdschips. Under de senaste åren har Rootfruit Scandinavia tecknat centrala avtal med samtliga större dagligvarukedjor och har en stark försäljningstillväxt.

Delårsrapport kvartal 2: 31 augusti

Rapport kvartal 3: 13 november