Rootfruit Scandinavia etablerar distributörssamarbete i Belgien. Första avtalet med framgångsrika livsmedelskedjan Delhaize redan klart.

Report this content

Från och med juni 2018 finns Rootfruit med varumärket Gårdschips representerat i Belgien via distributören Foodistri bvba, en aktör som säljer nordiska varumärken i Beneluxregionen.

Första avtalet är redan klart med livsmedelskedjan Delhaize och leveranser börjar ske nu i juli 2018.

I steg ett är det nylanserade konceptet Smartsnacks som kommer börja säljas i de belgiska butikerna.

”Nu går vi för första gången in i en ny marknad utanför Norden, vilket är väldigt kul. Vi har fått en fantastiskt fin start med vårt nya koncept Smartsnacks, där vi haft förhoppningar om att produkterna skall hjälpa oss att lyckas bättre på en tuff exportmarknad. Affären är ett bevis på att vi har en hög attraktionskraft i vårt erbjudande och vi får en allt större plattform att stå på. Affären är ett resultat av ett gott samarbete mellan vår distributör Foodistri, Delhaize och Rootfruit. Affären räknas vara värd mellan 2–5 miljoner första året” säger Thomas Lindström VD på Rootfruit.

Thomas Lindström, VD

E-post: thomas.lindstrom@rootfruit.se

Rootfruit Scandinavia AB utvecklar, tillverkar och säljer premiumsnacks av hög kvalitet. Bolaget säljer snacks under varumärket Gårdschips på den nordiska marknaden. Rootfruit Scandinavia har centrala avtal med samtliga större dagligvarukedjor i Sverige och ett antal större dagligvarukedjor på den övriga nordiska marknaden. Bolaget arbetar aktivt med produktutveckling och avser att bryta in bredare inom snackssegmentet med nya produktkoncept, för fortsatt stark försäljningstillväxt. Bolaget är kapitaliserat för att underlätta satsningar i ökad produktions-kapacitet och investeringar i sälj- och marknadsföring.

Rootfruit Scandinavia AB (publ)

Industrigatan 23

312 34 Laholm