Rootfruit Scandinavia lanseras på Kesko i Finland

Rootfruit och Gårdschips lanseras på Kesko i Finland from 1 november. Kesko som är Finlands näst största livsmedelskedja med ca 34% av dagligvaruhandeln har tagit in 7 artiklar i sitt tilläggssortiment. I lanseringen som genomförs av distributören Pohjolan Peruna Oy kommer Keskos 160 största butiker att bearbetas initialt.
”Genom lanseringen på Kesko gör vi ett första insteg på den finska marknaden som traditionellt är stark på olika former av rotfruktschips. Den synlighet en listning på Kesko innebär, ger oss goda möjligheter att bryta in på fler kedjor i Finland.” säger Hans Jacobsson VD på Rootfruit.

Hans Jacobsson, VD
E-post: hans.jacobsson@rootfruit.se
Telefon: 0705-687 637

Rootfruit Scandinavia AB utvecklar, tillverkar och säljer premiumchips av hög kvalitet. Chipsen tillverkas av närodlade potatis och rotfrukter och med svensk rapsolja. Bolaget säljer chipsen under två varumärken: Rootfruit och Gårdschips. Under de senaste två åren har Rootfruit Scandinavia tecknat centrala avtal med samtliga större dagligvarukedjor och har en stark försäljningstillväxt. För att underlätta en fortsatt hög tillväxt har bolaget nu kapitaliseras inför satsningar i ökad produktions-kapacitet och investeringar i sälj- och marknadsföring.

Rootfruit Scandinavia AB (publ)
Industrigatan 23
312 34 Laholm
E-post: info@rootfruit.se
Hemsida: www.rootfruit.se

Tidplan för finansiell rapportering :
Delårsrapport Q3 2015: 13 november 2015
Bokslutskommunike 2015: 26 februari 2016

Bolaget utvecklar, tillverkar och säljer chips och snacks.