Svenska Spel och Gårdschips i hett samarbete inför mästerskapet i Ryssland. Niklas Holmgren lanserar sommarens hetaste fotbollschips.

Report this content

Lagom till sommarens fotbollsfest lanserar Topptipset från Svenska Spel tillsammans med Niklas Holmgren det perfekta fotbolls(till)tugget Toppchips – ett marigare chips med smak av piri piri och rostad vitlök, framtaget av svenska Gårdschips.

– Äntligen kan svenska fans njuta av chips med smak av ren fotbollsglädje, säger Niklas Holmgren.

Årets hetaste fotbollshändelse förtjänar en ännu hetare smakupplevelse. Med Toppchips vill Svenska Spel och Niklas Holmgren erbjuda alla fans som följer landslagets nervkittlande matcher framför tv:n på en smak- och stämningshöjare. Förhoppningen är att bidra till en ännu härligare mästerskapssommar som blågula supportrar sent ska glömma.

– Toppchipset är som gjort för mariga matcher i ett rafflande mästerskap. Så heja på Sverige, gör en avsiktlig hands, passa munnen och låt smaklökarna jubla, säger Niklas Holmgren.

Segerreceptet med piri piri och rostad vitlök står Gårdschips för. Smaken kommer Gårdschips att lansera i butik senare i höst, men redan nu kan fotbollsentusiaster få en försmak. Alla som lägger ett spel på Topptipset för minst en 64 kronor, hos något av de 800 utvalda ombuden som har erbjudandet, får nämligen en påse.

– Vid framtagandet av smaken var det viktigt att chipset skulle ha en kryddstark smakprofil. Tillslut bestämde vi oss för en lätt elegant löksmak i form av rostad vitlök, som sedan balanserades upp med chilifrukten piri piri. Tillsammans blir det en perfekt kombination för en het och total fotbollsglädje, säger Hanna Åhsberg, produktchef på Gårdschips.

Toppchipsen finns tillgängliga hos Svenska Spels ombud från den 18 juni.

– Det här är absolut ett utav de roligare projekten vi gjort. När vi fick frågan från Svenska Spel om att göra deras Toppchips var svaret rätt enkelt. Vi har utvecklat en helt ny smak åt Svenska Spel som senare i augusti kommer lanseras fullt ut i Gårdschips ordinarie klubblagsdräkt. En bättre förlansering för en produkt kan man inte få”, avslutar Thomas Lindström VD.

Thomas Lindström, VD

E-post: thomas.lindstrom@rootfruit.se

Rootfruit Scandinavia AB utvecklar, tillverkar och säljer premiumsnacks av hög kvalitet. Bolaget säljer snacks under varumärket Gårdschips på den nordiska marknaden. Rootfruit Scandinavia har centrala avtal med samtliga större dagligvarukedjor i Sverige och ett antal större dagligvarukedjor på den övriga nordiska marknaden. Bolaget arbetar aktivt med produktutveckling och avser att bryta in bredare inom snackssegmentet med nya produktkoncept, för fortsatt stark försäljningstillväxt. Bolaget är kapitaliserat för att underlätta satsningar i ökad produktions-kapacitet och investeringar i sälj- och marknadsföring.

Rootfruit Scandinavia AB (publ)

Industrigatan 23

312 34 Laholm