Swedish Grace i vinterskrud

Pressmeddelande 15.08.26

Louise Adelborgs klassiska Swedish Grace presenteras nu i vinterskrud. Den omåttligt populära servisen, som fått en självklar plats i svenska folkets hjärtan och stått på våra middagsbord ända sedan premiären på Stockholms­utställningen 1930, har fått en ny, krispig dekor av formgivaren Katarina Brieditis.
I Katarina Brieditis design förvandlas Louise Adelborgs vajande veteax till strama granbarr, frostnupna mistlar och snöflingor. Servisen, som fått namnet Swedish Grace Winter, kommer i vitt med en dekor som passar fint till vinterhalvårets stilfulla dukningar, med en modern touch.

Resultatet är en servis för vardag och fest med ett skirt och sprött uttryck. Den nya servisen känns vintrig utan att direkt förknippas med jul. Det krispiga mönstret är både klassiskt och modernt och kan kombineras med samtliga befintliga färger.

För högupplösta bilder klicka här

För ytterligare information och prisuppgifter se bifogat pressmeddelande.
Helena Pettersson
Fiskars Sweden AB
Mobile:  +46 (0) 76 721 76 29
Email:  helena.pettersson@fiskars.com