Dagens PS nylanseras med Roxen CMS från Roxen Internet Software

Stockholm, den 4 September 2008. En av Sveriges största webbplatser för affärsnyheter, Dagens PS, lanseras i ny version baserad på Roxen CMS från Roxen Internet Software. Bland annat får besökarna fri tillgång till PS Spy, ett proffsverktyg för bevakning av nyheter och bloggar från hela världen.

Utöver bevakningstjänsten PS Spy ingår integrationen av aktieforumet VCW och blogglänkar från Twingly satsar Dagens PS på en ny layout med ett nytt publiceringssystem från Roxen.

- Det är mycket stimulerande för Roxen Internet Software att arbeta tillsammans med ett så kreativt och framgångsrikt gäng som Dagens PS, säger Rolf Pörkenäs, försäljningsansvarig på Roxen Internet Software. De är en av de få nyhetsförmedlarna i Sverige som är helt internetbaserade och samtidigt oberoende. De har också lyckats med konststycket att driva en lönsam affär på webben under många år. Dagens PS bygger på djärvt, visionärt och framåtblickande tänk som lett fram till många spännande tjänster och funktioner.

Den nya, ljusare layouten ger läsarna en bra överblick och skapar nya möjligheter för annonsörerna.

- Besökarna och annonsörer ställer höga krav på att en nyhetssajt ska vara snabb, användarvänlig och ständigt utvecklas, säger Jesper Carlson, chefredaktör för Dagens PS. Vi har vuxit kraftigt i besökarantal senaste året och med Roxens CMS klarar vi av en fortsatt ökning samtidigt som vi kan lansera nya tjänster och publikationer

Om oss

Roxen utvecklar webbaserade redaktionella system samt webbpubliceringssystem, sk CMS-system, för hantering av information i många kanaler, såsom i trycksaker, på nätet, via surfplattor och smartphones. Bland kunderna finns bland andra Metro International, RTL Nederlands, Shaw Newspapers samt Princeton University, Randstad och Verizon. Roxen grundades 1994. Huvudkontor och utvecklingscenter ligger i Linköping och kontor finns också i Stockholm, Amsterdam, Chicago och New York. Besök www.roxen.com för mer information. Roxen har tilldelats många internationella utmärkelser, bland annat “Best of Comdex” och utsågs 2012 till ett av Europas mest innovativa teknikföretag och tilldelades utmärkelsen 2012 Red Herring Top 100 Europe Award.