Roxen Internet Software lanserar Roxen Editorial Portal™ IfraExpo 2007 i Wien, monter A0927

STOCKHOLM – 5 oktober, 2007: Roxen Internet Software lanserar idag ett helt nytt redaktionellt system – Roxen Editorial Portal™. Systemet är unikt genom att det är byggt på modern webbteknik och är helt webbaserat. Användaren har total överblick och har tillgång till samtliga funktioner som kan förväntas i en modern redaktionell miljö – sökfunktion, importflöden från nyhetsbyråer, planering, integration med DTP-program – allt genom en vanlig webbläsare. Roxen Editorial Portal™ innebär något helt nytt inom tidningsproduktion.

“Lanseringen av Roxen Editorial Portal™ innebär ett paradigmskifte inom tidningsproduktion. Eftersom Roxen Editorial Portal™ är byggt på moderna webbstandards som t ex AJAX går det snabbare att implementera, är mer lättanvänt, mer flexibelt, billigare att underhålla samt lättare att bygga ut jämfört med traditionella redaktionella system. Det är en bättre investering i alla avseenden”, säger Staffan Ekholm, VD på Roxen Internet Software.

Roxen Editorial Portal™ har redan implementerats i fem länder i Europa och USA. Den officiella produktlanseringen sker på IfraExpo 2007 i Wien, 8-11 oktober (monter A0927).

“Då Roxen Internet Software varit en etablerad leverantör av webbaserade publiceringssystem i 13 år är det här ett naturligt steg”, fortsätter Staffan Ekholm.

Om oss

Roxen utvecklar webbaserade redaktionella system samt webbpubliceringssystem, sk CMS-system, för hantering av information i många kanaler, såsom i trycksaker, på nätet, via surfplattor och smartphones. Bland kunderna finns bland andra Metro International, RTL Nederlands, Shaw Newspapers samt Princeton University, Randstad och Verizon. Roxen grundades 1994. Huvudkontor och utvecklingscenter ligger i Linköping och kontor finns också i Stockholm, Amsterdam, Chicago och New York. Besök www.roxen.com för mer information. Roxen har tilldelats många internationella utmärkelser, bland annat “Best of Comdex” och utsågs 2012 till ett av Europas mest innovativa teknikföretag och tilldelades utmärkelsen 2012 Red Herring Top 100 Europe Award.