Fredrik Grevelius ny styrelseordförande i Royal Design Group

Report this content

Kalmar, 27 mars 2015. RoyalDesign.se är Nordens ledande e-handelsaktör inom design, möbler och heminredning och bolaget har under sina 15 år utvecklats med lönsam och kraftig tillväxt. Nu får bolaget Fredrik Grevelius som ny styrelseordförande och förstärker därmed styrelsen med värdefull erfarenhet och kompetens.

Hans Bengtsson, VD och koncernchef Royal Design Group Holding AB:
Vi startade 1999 och har varit lönsamma från dag ett samtidigt som vi växt snabbt både organiskt och via förvärv. Nu har vi nått en storlek där styrelsen ytterligare vill stärka kompetensen där Fredrik Grevelius som styrelseordförande är en viktig bit i det pusslet. Han har mångårig erfarenhet som såväl revisor, finansanalytiker och VD för ett börsbolag och hans kunskaper kommer vara mycket värdefulla för oss framöver.

Fredrik Grevelius, styrelseordförande Royal Design Group Holding AB:
Som finansanalytiker och professionell investerare har jag utvärderat många bolag inom detaljhandelssektorn och när jag fick frågan om rollen som styrelseordförande i Royal Design Group Holding AB var det ett enkelt beslut. Utgångspunkten är ett välskött, snabbväxande och lönsamt bolag som efter 15 år fortfarande ligger helt rätt i tiden. Bolaget kombinerar e-handel med fysiska butiker på ett konkurrenskraftigt sätt och givet ett attraktivt kunderbjudande såväl som fantastiska tillväxtmöjligheter ser jag stora möjligheter att vara del av ett fortsatt snabbväxande och lönsamt bolag.

Fredrik Grevelius var fram till oktober 2014 VD för det börsnoterade investmentbolaget Öresund. Han har tidigare varit finansanalytiker på bland annat ABG Sundal Collier, Danske Securities och Carnegie Investment Bank. Dessförinnan var han revisor på Öhrlings Reveko. Han arbetar idag med egen investeringsverksamhet samt sitter i styrelserna för Acne Studios Holding, Carnegie Holding, HomeMaid och Nordiska Bostäder.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Hans Bengtsson, VD och koncernchef Royal Design Group Holding AB
Tel: 0708-20 29 65, e-post: hans.bengtsson@royaldesign.se

TILL REDAKTÖRERNA
Om Royal Design Group AB

Royal Design Group AB är via RoyalDesign.se Nordens ledande e-handelsaktör inom design, möbler och heminredning. Bolaget grundades 1999 och har sedan dess utvecklats med lönsam och kraftig tillväxt. Idag marknadsför bolaget över 100 000 produkter från 350 designvarumärken till 250 000 kunder via internet och i dagsläget 9 butiker i Sverige. Bolaget ska fortsätta växa på befintliga marknader och etablera sig på nya, med målet att erbjuda ännu fler kunder över hela världen design till rätt pris. www.royaldesign.se

Taggar: