• RSM/

24 FÖRETAG FRÅN SVERIGE HAR UTSETTS TILLNATIONELLA VINNARE I EUROPEAN BUSINESS AWARDSRSM gratulerar alla vinnare i den prestigefyllda tävlingen

Report this content

24 företag har idag utsetts till nationella vinnare för Sverige i European Business Awards som sponsras av RSM, en prestigefylld tävling som supportas av företagsledare, akademiker, media och politiker över hela Europa.

European Business Awards är nu inne på nionde året och engagerar i år över 33 000 företag från 34 Europeiska länder, där över 700 företag idag har annonserats som nationella vinnare och går därmed vidare till nästa fas i tävlingen.

- Det är verkligen kul att hela 24 företag från Sverige har utsetts som vinnare och nu får representera Sverige i den fortsatta tävlingen. Detta visar på vilka framgångsrika företag vi har och vi önskar självklart dem all lycka i nästa omgång, säger Karl Andersson, EBA ansvarig för RSM i Sverige.

-Stort gratis till alla företag som blivit utsedda att representera deras respektive länder som nationella mästare, dessa spelar en viktig roll i att skapa starka företagsrelationer över gränserna, säger Adrian Tripp, CEO för European Business Awards

Vinnare för Sverige är:

Ticket Leisure Travel Group AB
Vertiseit AB
VH assistans AB

För mer detaljer avseende vinnarna gå in på: www.businessawardseurope.com

För nästa omgång krävs det att de tävlande gör en videopresentation där de berättar om sin resa och förklarar hur de lyckats nå sin framgång. Domarna i juryn går igenom alla videopresentationer från de tävlande, härefter koras de som får ‘Ruban d’Honneur’ status. Alla ‘Ruban d’Honneur’ mottagare går också vidare till att vara med på den stora galafinalen 2016.

Samtidigt som videopresentationerna blir offentliga startar också tävlingen om folkets röst. Förra året inkom över 227 000 röster och dessa hjälper till att kora både en nationell vinnare och en europavinnare i kategorin ”National Public Champion”.

Tävlingen har sedan starten varit sponsrad av RSM, det sjätte största revision, skatt och rådgivningsnätverket i världen. Tävlingen 2015/16 representerades av alla medlemsländer i EU samt Turkiet, Norge, Schweiz, Kroatien och Republiken Makedonien.

För ytterligare information avseende tävlingen, vänligen gå in på www.businessawardseurope.com eller www.rsm.se

För ytterligare information om tävlingen, vänligen kontakta:

RSM:

Karl Andersson, karl.andersson@rsm.se , +46 70 416 92 08