Charlie Hansson från Chas Visual Management vann prestigefyllt pris på European Business Awards

Charlie Hansson, från det svenska bolaget Chas Visual Management, utsågs under gårdagskvällen som vinnare av priset The RSM Entrepreneur of the Year Award på European Business Awards galan i Warsasawa, Polen.

European Business Awards är Europas största och mest prestigefyllda utmärkelse för företag där RSM är huvudsponsor. Konkurrensen har varit hård och i årets tävling nominerades 112 000 företag från 34 länder, från ett brett spektrum av branscher. Utmärkelsens främsta syfte är att hylla och uppmärksamma företagsframgångar runt om i Europa och därtill stärka nätverkandet mellan dessa företag.

Över 450 framgångsrika företagsledare från hela Europa deltog på det exklusiva eventet tillsammans med politiker, ambassadörer och akademiker som tillsammans firade alla fantastiska företag och hyllade deras framgångar.

Jean Stephens, VD för RSM International, sa: "På RSM tycker vi att det är otroligt viktigt att uppmärksamma och stötta alla fina tillväxtföretag runt om i Europa. De framgångsrika företagen på årets event är fantastiska exempel på utmärkt entreprenörsskap, innovation och ledarskap som spelar en viktig roll för ökad tillväxt. Vi hoppas alla får stora företagsframgångar i framtiden.”

Adrian Tripp, VD för European Business Awards sa: "Dessa företag utgör toppskiktet inom företagskompetens. De är också utmärkta exempel på tillväxtpotentialen hos europeiska företag på dagens starkt konkurrenskraftiga globala marknad. De är väl värda sina framgångar och vi önskar dem allt gott."

Samtliga vinnare i respektive priskategori

• The RSM Entrepreneur of the Year Award - Charlie Hansson, Chas Visual Management (Sverige)
  • The ELITE Award for Growth Strategy of the Year - John Paul (Frankrike)
  • The Award for Innovation - Aker Biomarine (Norge)
  • The Germany Trade & Invest Award for International Expansion - AquaBioTec (Malta)
  • The Social Responsibility and Environmental Awareness Award - Groupe SEB (Frankrike)
  • The New Business of The Year Award - Clicars Spain SL (Spanien)
  • The Workplace and People Development Award - Neylons Facility Management (Irland)
  • The Customer and Market Engagement Award - Riwal (Holland)
  • The Digital Technology Award - Prepaid Financial Services (England)
  • The Business of the Year Award with Turnover € 0 - 25M - BeMatrix (Belgien)
  • The Business of the Year Award with Turnover €26M - 150M - Bonum (Norge)
  • The Business of the Year Award with Turnover < €150M - Tomra (Norge)
  • European Public Winner - True Potential (England)
  • The Chairman’s Selection Award - Childbase Partnership (England)

För ytterligare information om European Business Awards och RSM, gå in på www.businessawardseurope.com eller www.rsm.global.

För ytterligare pressinformation kontakta:

EBA: Vanessa Wood, +44 (0) 796 6666 657 eller e-post, vanessa.wood@businessawardseurope.com

RSM Sverige: Lena Hellberg, 070-416 78 55 eller e-post, lena.hellberg@rsm.se

2018-05-24

Om oss

RSM Stockholm AB har funnits sedan 2007 och är sedan 1 maj 2013 medlemmar i RSM. På Stockholmskontoret (Danderyd) är vi i dagsläget 25 personer och i Sverige uppgår antalet anställda i RSM-nätverket totalt till ca 70 personer. Vår verksamhet fördelar sig lika mellan revisionstjänster och konsulttjänster. Våra anställda har lång erfarenhet från revision och konsultation i en rad olika branscher och våra kunder är spridda från mindre aktiebolag till internationella koncerner samt börsnoterade bolag. www.rsm.se