Regionfinalister klara till Stora Turismpriset

För pressmeddelanden om nominerade, se www.rts.se under Nyheter. För inbjudan till regionfinaler, se www.rts.se/umea, www.rts.se/ostersund, www.rts.se/vasteras, www.rts.se/nykoping, www.rts.se/karlskrona, www.rts.se/halmstad. Mer om Svenska Rese- och Turistgalan, se www.turistgalan.se. För vidare information kontakta: Anneli Sundström, informationschef, RTS, Rese- och Turistnäringen i Sverige, 070-250 35 91, anneli.sundstrom@rts.se. Augustine Gärtner Ask, projektledare för Stiftelsen för kunskapsfrämjande inom turism, Nutek, 08- 681 91 43, augustine.ask@nutek.se. Tidigare Stora Turismprisvinnare Wij Trädgårdar (2007), Ekoturismföreningen (2006), Göteborg (2005), SkiStar AB (2004), Anja Praesto och Jan Guillou för "I Arns fotspår" (2003), Ölands Skördefest (2002), Sveriges Campingvärdars Riksförbund, SCR (2001), Jamtli Historieland (2000), Dalhalla (1999), Liseberg (1998), Turism i Glasriket (1997), Medeltidsveckan (1996), Vasamuseet (1995), Jukkasjärvi och Rederiaktiebolaget Göta Kanal (delat pris 1994).

Om oss

Näringslivsorganisationen Rese- och Turistnäringen i Sveriges (RTS) övergripande mål är att få turistnäringen att växa. Det gör vi genom att visa turistföretagare vilka möjligheter som finns, identifiera vad som krävs för att bli framgångsrik och därefter ge stöd till att utvecklas. Att gå från ord till handling är inte alltid lätt. Men tillsammans med våra medlemmar, andra aktörer i näringen, vårt delägarskap i Swedish Tourism Innovation Center AB (svb) och tillsammans med offentlig sektor kan vi bygga en plattform marknad för turistnäringens intressenter. Läs mer om verksamheten på www.rts.se