Rut&Circle går en ny framtid tillmötes

Nakdcom One World AB förvärvar varumärket Rut&Circle samt bolagets  grossistverksamhet och e-handelsbutik.

Nakdcom One World AB (NA-KD) har med Rut&Circle-gruppen kommit överens om att förvärva varumärkena Rut&Circle, Sally&Circle, X&Circle och Ava June. Utöver varumärkena tar NA-KD över bolagets grossistverksamhet och onlinebutik. Tidigare ägare är till största delen familjen Hjelte. Förvärvet sker den 1 december 2015.

NA-KD startades i början av 2015 och är Jarno Vanhatapios (grundaren av Nelly.com) nya e-handelsbolag. Rut&Circle bidrar med ett välkänt varumärke med stor potential till bolagets produktutbud. NA-KDs erbjudande stärks också genom Rut&Circle’s internationella nätverk av återförsäljare och distributörer. Fem nyckelpersoner följer med till NA-KD.

”Vare sig agenter, återförsäljare eller kunder kommer att märka av någon större skillnad på verksamheten. Varken pris- eller modebilden kommer att förändras. Det är business as usual!” säger Jarno Vanhatapio.

”Det ska bli mycket spännande att följa NA-KD´s framfart på marknaden både gällande utvecklingen av Rut&Circle och NA-KD. Vi vill passa på att tacka samtliga samarbetspartners för de här åren”, säger Caroline Hjelte, VD och grundare av Rut&Circle.

”Vi är mycket imponerade över hur Caroline Hjelte med team drivit upp Rut&Circle och ser fram emot att fortsätta den fina utvecklingen av varumärket och ta det till nästa nivå,” säger Jarno.

Nakdcom One World AB är Jarno Vanhatapios tredje e-handels-satsning efter nelly.com och zoozoo.com. Bolaget som startade i april 2015 verkar i den globala handeln för fast forward fashion. I maj förvärvade NA-KD country-dreams.se. Idag driver man ett flertal online-butiker som totalt efter sex månader har en motsvarande årsomsättning om 60 MSEK och sysselsätter ett trettiotal anställda. Inom kort lanserar bolaget sin primära globala e-handelsplattform na-kd.com. Bakom bolaget står 13 välkända affärsänglar och IT-entreprenörer. Vid frågor kontakta; Jarno Vanhatapio, jarno@na-kd.com , +46768-991800.

Rut&Circle är ett svenskt modevarumärke som skapar prisvärda kläder inom fast fashion. Varumärket har ett brett sortiment av kläder för unga kvinnor. Med försäljning i Norden, Tyskland och Holland omsätter Rut&Circle runt 70 MSEK genom mer än 170 återförsäljare och onlinebutik. Vid frågor kontakta; Caroline Hjelte, caroline.hjelte@rutandcircle.com

Om oss

Rut&Circle är ett svenskt modeföretag som skapar prisvärda kläder inspirerade av de senaste internationella trenderna. Rut&Circle har ett brett sortiment av kläder för unga kvinnor. Företagets klädkollektion skapas av våra designers, inköpare och ambassadörer. Idag har Rut&Circle flera konceptbutiker, en e-handel och franchisebutiker i Sverige och finns representerade hos över 300 återförsäljare världen över. Alla våra butiker uppdateras varje vecka med nya produkter från de senaste modetrenderna. Ytterliggare information finns på www.rutandcircle.com

Citat

”Det ska bli mycket spännande att följa NA-KD´s framfart på marknaden både gällande utvecklingen av Rut&Circle och NA-KD. Vi vill passa på att tacka samtliga samarbetspartners för de här åren.”
Caroline Hjelte
”Vi är mycket imponerade över hur Caroline Hjelte med team drivit upp Rut&Circle och ser fram emot att fortsätta den fina utvecklingen av varumärket och ta det till nästa nivå.”
Jarno Vanhatapios