Rut&Circle lanserar e-handel i Europa

Rut&Circle växer och öppnar nu upp sin e-handel för ytterligare 12 länder i Europa. Företaget stärker därmed sin närvaro på den europeiska e-handelsmarknaden.

– Vi expanderar vår närvaro online för att möta den ökande efterfrågan från europeiska konsumenter, säger Henrik Ekelund, E-commerce Manager på Rut&Circle.

Rut&Circles sortiment av kläder för unga modeintresserade kvinnor blir från och med idag tillgängligt på den växande europeiska marknaden för e-handel. Detta innebär att kunder i Norge, Danmark, Finland, Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Nederländerna, Polen, Österrike, Belgien, Irland samt i Luxemburg kommer att kunna handla via företagets onlinebutik.

– Detta är första steget för oss att internationalisera vårt erbjudande online. I praktiken innebär det att Rut&Circles varor nu blir tillgängliga dygnet runt på totalt 13 europeiska marknader, forsätter Henrik Ekelund, E-Commerce Manager på Rut&Circle.

För ytterligare information, kontakta:

Henrik Ekelund

E-Commerce Manager
E-post: henrik.ekelund@rutandcircle.com
Hemsida: www.rutandcircle.com

Taggar:

– Vi expanderar vår närvaro online för att möta den ökande efterfrågan från europeiska konsumenter.
Henrik Ekelund, E-Commerce Manager
– Detta är första steget för oss att internationalisera vårt erbjudande online. I praktiken innebär det att Rut&Circles varor nu blir tillgängliga dygnet runt på totalt 13 europeiska marknader.
Henrik Ekelund, E-Commerce Manager