Ryska Posten Bemanning öppnar kontor i Göteborg

Idag öppnar bemannings- och rekryteringsbolaget Ryska Posten kontor i Göteborg. Kontoret är självförsörjande på el från egenproducerad vindkraft och just miljöprofilen tillsammans med en passionerad inställning till service är förklaringen till företagets starka tillväxt de senaste åren och receptet för fortsatt framgång.

Ryska Posten Bemanning startade i Stockholm 2012 och har under de första två åren vuxit explosionsartat. Tillväxten ligger på 100 procent på årsbasis. Göteborgskontoret blir det första kontoret utanför Stockholm.

- Vi inviger kontoret här på Götgatan idag, men vi startar inte från noll. Vi har redan flera kunduppdrag och en pool med kandidater, berättar nyanställda kontorschefen Vedrana Hubanic.

Bolaget började som en budfirma, men allt eftersom att kunderna har frågat om de kan hjälpa till med olika saker så har de utökat verksamheten med globala transporter, event, bemanning/rekrytering och skafferi, som är det senaste affärsområdet inom fruktbud och har vuxit fram på efterfrågan av både befintliga och nya kunder. Idag är just bemanning och rekrytering det verksamhetsområde som växer mest.

- Vi är starkast inom kontorsservicetjänster dvs reception, kontor och ekonomi, men ser egentligen inga begränsningar, säger Vedrana.

Framgångssagan Ryska Posten handlar om en passionerad inställning till service, förmåga att se nya affärsmöjligheter och en vision om att vara bäst på miljö och hållbarhet.

- För oss är det lika viktigt med miljö och socialt ansvar som att ge en exceptionellt bra service. Vi vill helt enkelt kunna sova gott om natten och vi tar ett ansvar för en hållbar värld. Dessutom har det gett oss låga elräkningar och alltfler kunder ser detta som en fördel eller rent av en förutsättning för samarbete, säger CSR-ansvarig Henrik Jonsby.

Ryska Posten producerar egen förnybar el genom att vara delägare i OX2:s vindkraftskooperativ som äger vindkraftverk på olika platser i Sverige. Totalt äger de 106 vindandelar, varav sex andelar används till Göteborgskontorets beräknade elförbrukning på ca 6 000 kWh/år. Miljöprofilen genomsyrar verksamheten i allt från inköp, transporter till återvinning.

Ryska Posten Bemanning är ett personligt bemanningsföretag som arbetar med uthyrning, rekrytering och outsourcing inom främst kontor och administration. Vi riktar oss mot företag som värdesätter god service och möjligheten att arbeta med duktiga och lösningsorienterade människor med hög arbetsmoral.

Citat

Henrik Jonsby, hållbarhetsansvarig