Ryska Posten Event & OMD nominerade i två kategorier i prestigefyllda The Festival of Media Awards 2016.

Tillsammans med OMD, Perfect Day Media och Dempsey har Ryska Posten Event och Pierre Robert chans att kamma hem pris i "Best Use of Mobile" och "Best Event/Experiental Campaign" i den internationella tävlingen The Festival of Media Awards för kampanjen #BikeMyTights.

The Festival of Media Awards är en internationell tävling för mediebranschen och är en av de största och mest prestigefyllda av sitt slag. På den årliga ceremonin prisas de mest kreativa och nytänkande bidragen i de respektive kategorierna.

Kampanjen, med ledordet tillgänglighet, syftade till att förse konsumenter med nya strumpbyxor när de som mest behövde dem - innan familjemiddagen, festen eller kompisträffen. Via Instagram kunde deltagarna boka ett cykelbud genom att hashtagga en bild med #BikeMyTights och checka in på adressen där de befann sig för att få ett par nya strumpbyxor levererade enkelt och smidigt, helt gratis! Dessutom kunde budet följas live genom plattformen Periscope som integrerats med kampanjsidan.

Ryska Posten Event har som genomförandepartner ansvarat för driften av kampanjen och allt därtill, med stort fokus på det digitala och mobila. Med hjälp av Instagram och Periscope har nya kommunikationsplattformar tagit form som engagerat målgruppen på ett relevant och nytänkande sätt.

”Det har varit otroligt roligt att kunna bidra med våra kompetenser i ett så pass innovativt och kreativt projekt. Vi är stolta över att ha medverkat i detta och att vi tillsammans med övriga parter genomfört en kampanj som mottagits så väl!”, säger Isabella Campogiani, projektledare på Ryska Posten Event.

#BikeMyTights har även blivit nominerad till Årets Kampanj i Stockholm Media Week 2016.

Vinnarna tillkännages på prisutdelningsgalan i Rom den 18-20 maj.

Kontakta Isabella Campogiani, projektledare Ryska Posten Event, isabella.campogiani@ryskaposten.se eller 070 090 04 18 för mer information om kampanjen.

Vi är en brand experience byrå sysslar med allt som har med event, sponsring, marknadsaktiviteter och konferenser att göra. Sen starten 2008 jobbar vi bland annat med kunder som Scandic, Löfbergs, Adidas, Peak Performance, Björn Borg och Felix. Som en del av Ryska Posten-gruppen är inställningen att ingenting är omöjligt och löftet är att man aldrig tackar nej.

Om oss

Vi kan skicka isskulpturer till Zanzibar, fikabröd över gatan, sjösätta båtar, flytta bohag till Hong Kong, planera skattjakter i Stockholms skärgård, arrangera företagsfester, montera 50 plasmaskärmar på under en timme och... Det kanske låter som att vi kan göra allt, men på sätt och vis stämmer det. Sen starten 1998 har vi ständigt anpassat vår service efter kundens behov och växt från en liten obetydlig budfirma till ett fullservice-företag. När en kund kommer med ett önskemål ser vi till att fixa det helt enkelt. Vi säger ja. Främst för att det brukar leda till långvariga och bra samarbeten, men också för att det är roligare än att säga nej.

Citat

Isabella Campogiani, Projektledare Ryska Posten Event