Ryska Postens cyklist lurad av Zlatan i ny prankfilm

I går släpptes det andra avsnittet av videoserien Zlatan@work. Videon har fått stor spridning digitalt och på bara ett dygn har den visats närmare 300 000 gånger på YouTube.

När Ryska Postens cyklist Joakim Öberg blev kallad till Vitamin Wells kontor för att plocka upp ett bud visste han inte vad (eller snarare vem) som väntade. I videon får vi se hur Zlatan tar emot Öberg i receptionen och ger instruktioner om att köra flaskor till landslaget. Eftersom det är väldigt många fler flaskor än vad som får plats i ryggsäcken vill Öberg kalla på förstärkning, något som Zlatan inte går med på.

Efter någon minut är ryggsäcken fylld till bristningsgränsen med flaskor. Det är då Zlatan hämtar en skylt som han bestämt vill att Öberg cyklar med under ena armen. Istället för att säga nej till fotbollskungen så antar Öberg utmaningen, tar skylten under armen och cyklar sedan iväg med endast en hand på styret.

"Jag tänkte inte så mycket utan bara lastade på”, säger Joakim Öberg. "Det hela var väldigt märkligt".

Vi kan skicka isskulpturer till Zanzibar, fikabröd över gatan, sjösätta båtar, flytta bohag till Hong Kong, planera skattjakter i Stockholms skärgård, arrangera företagsfester, montera 50 plasmaskärmar på under en timme och...

Det kanske låter som att vi kan göra allt, men på sätt och vis stämmer det. Sen starten 1998 har vi ständigt anpassat vår service efter kundens behov och växt från en liten obetydlig budfirma till ett fullservice-företag. När en kund kommer med ett önskemål ser vi till att fixa det helt enkelt. Vi säger ja. Främst för att det brukar leda till långvariga och bra samarbeten, men också för att det är roligare än att säga nej.