Anders Arozin till SEB Merchant Banking

Anders Arozin till SEB Merchant Banking Anders Arozin tillträder en senior befattning på SEB Merchant Banking inom området Debt Capital Markets. Han kommer att ha huvudansvar för affärsutvecklingsfrågor samt arbeta med kundrelaterade affärer, rådgivning samt större affärsprojekt. Anders Arozin är för närvarande chef för Debt Capital Markets inom Handelsbanken Markets. - Debt Capital Markets är ett viktigt tillväxtområde för SEB. Att kunna knyta Anders Arozin och hans erfarenhet till oss ligger i linje med vår höga ambitionsnivå, säger Hans Larsson, chef SEB Debt Capital Markets. Debt Capital Markets har 75 medarbetare i Stockholm, London, Oslo, Helsingfors och Tokyo. Verksamheten omfattar credit research, finansieringsprodukter, bland annat företagsobligationer, värdepapperiseringar, internationella syndikerade lån och aktieobligationer. SEB är ledande investmentbank för företagsobligationer i Sverige, ledande nordiska Eurobondaktören samt ledande arrangör av internationella syndikerade lån för nordiska låntagare de senaste 10 åren. För ytterligare information: Hans Larsson, chef SEB Debt Capital Markets, telefon 08-506 23 211 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/12/20000112BIT00150/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/12/20000112BIT00150/bit0002.pdf