Friluftsfrämjandet inleder samarbete med Trygg-Hansa

Friluftsfrämjandet inleder samarbete med Trygg-Hansa Friluftsfrämjandet har tecknat ett tvåårigt avtal med Trygg-Hansa. Grunden för samarbetet är en kollektiv försäkring för Friluftsfrämjandets medlemmar som gäller vid aktiviteter i Friluftsfrämjandets regi. I försäkringen ingår en ansvarsförsäkring för ledarna och en egendomsförsäkring. I samarbetet ingår också sponsringsaktiviteter. - Varje år träffar Friluftsfrämjandets ledare över en halv miljon människor i olika friluftsaktiviteter runt om i landet, allt från Skogsmulle och klättring till promenader med tipsrunda. Genom det här samarbetet erbjuds alla medlemmar ett grundläggande försäkringsskydd och ledarna får ett ansvarskydd, säger Carl Crafoord, marknadschef på Friluftsfrämjandet. Friluftsfrämjandets medlemmar erbjuds också bra privata försäkringar. - Vi kan genom samarbetet kombinera en bra affär med bojnära aktiviteter på ett naturligt sätt som gynnar båda parter, säger Camilla Bergkvist, affärsansvarig på Trygg-Hansa. - Sponsringssamarbetet innebär att vi kommer att genomföra flera gemensamma aktiviteter. Till exempel kommer vi att producera utbildningsmaterial till ledare inom Friluftsfrämjandet där vi genom barnverksamheterna lär barnen livbojens betydelse. Tanken är att Friluftsfrämjandets Skogsmulleförskolor och I Ur och Skur förskolor ska kunna bli fadder för sin egen livboj och kontrollera att bojen är hel och fungerar, säger Carl Crafoord. Trygg-Hansa kan genom samarbetet med Friluftsfrämjandet stärka sin roll inom friluftsliv, säkerhet i naturen, folkhälsa och miljö. För ytterligare information kontakta Friluftsfrämjandet Eva Bjernudd, VD, tel 070-585 98 44, 08-447 44 43 Carl Crafoord, marknadschef, tel 070-59080 57, 08-447 44 66 Eller sök efter din lokala kontakt på www.frilufts.se Trygg-Hansa/SEB Camilla Bergkvist, affärsansvarig, tel 08-693 31 72 Eva-Lisa Lennstrand, informationsansvarig, tel 08-763 81 42 Fakta om Friluftsfrämjandet Friluftsfrämjandet är en ideell medlemsbaserad organisation vars ändamål är att främja aktiv fritid för att därigenom verka för folkhälsa och livsglädje. Friluftsfrämjandet arbetar för ett rikare friluftsliv och för bevarande av allemansrätten. Friluftsfrämjandet har 60 000 ledarledda aktiviteter att välja på varje år för barn, ungdomar och vuxna. 450 lokalavdelningar finns över hela Sverige. Fakta om Trygg-Hansa Trygg-Hansa erbjuder privata sakförsäkringar till privatpersoner och små och medelstora företag. Trygg-Hansa har gruppförsäkringsavtal med ett flertal stora organisationer, föreningar och företag. Premieintäkter 1998: 4,2 miljarder kronor Trygg-Hansa har 1 200 anställda. Kundkontakterna sker till stor del genom Callcenter som finns i Malmö, Växjö, Örebro och Sundsvall. Telefon 020-11 11 600. Skadeorganisationen finns i Malmö, Göteborg, Stockholm, Sundsvall och Umeå. Telefonnumret är 020-11 11 500 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/20/19990520BIT00320/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/05/20/19990520BIT00320/bit0002.pdf