Inbjudan till presskonferens

Inbjudan till presskonferens Team SEB presenterar ny partner i Volvo Ocean Race SEB är huvudpartner och deltar med egen båt i Volvo Ocean Race 2001-2002. Under presskonferensen presenteras ett svenskt storföretag , som blir projektpartner till Team SEB. Förutom storföretagspartnern presenteras dessutom två andra samarbetspartners som kommer att företräda seglingsprojektet men också kunna nyttja det för egna syften. Pelle Norberg, VD Global Team AB, berättar om båtprojektet och Ingrid Jansson, SEB:s marknadschef, informerar om SEB:s roll som huvudpartner. Tid: Fredag 2 mars klockan 14.00 Plats: Stockholmsmässan under båtmässan Allt för sjön, konferensavdelningen, sal K 16-17 Välkomna! Boo Ehlin Presschef SEB Om du vill delta anmäl dig till Fredrik Trahn, presschef Team SEB, tel 08- 601 26 76, e-post: fredrik.trahn@teamseb.com SEB deltar med egen båt i Volvo Ocean Race med start den 26 september 2001 i Southhampton och med målgång 8 juni 2002 i Kiel. SEB är en europeisk finanskoncern framförallt för företag och finansiellt aktiva privatpersoner. SEB har 630 kontor i Sverige, Tyskland och Baltikum, med totalt 4 miljoner kunder. Av dessa är 850 000 Internetkunder. SEB har också verksamhet i övriga Norden, Storbritannien, Luxemburg och Schweiz. Koncernens balansomslutning är 1 123 miljarder kronor och förvaltat kapital uppgår till 910 miljarder kronor. Antalet medarbetare uppgår till 21 500. Läs mer om SEB: www.seb.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/28/20010228BIT00300/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/28/20010228BIT00300/bit0002.pdf