Inbjudan till presskonferens och telefonkonferens i samband med att SEB presenterar resultatet för 2000 Presskonferens Kungsträdgårdsgatan 8, Stockholm Tisdag 20 februari, klockan 10.30 Lars H Thunell, VD och koncernchef, Anders Rydin, ekonomi- och finansdirektör, finns på plats för att berätta om och kommentera SEB:s bokslut för 2000. Bokslutskommunikén publiceras under morgonen den 20 februari och finns då tillgänglig på www.seb.se. Telefonkonferens Tisdag 20 februari, klockan 16.30-17.30 Lars H Thunell, VD och koncernchef samt Anders Rydin, ekonomi- och finansdirektör, berättar om utvecklingen och kommenterar SEB:s resultat för år 2000. Presentationen, som sker på engelska, kan också följas via Internet www.seb.net eller www.financialhearings.com samt via telefonkonferens på nummer +44 20 8240 8242. För att delta i telefonkonferensen ring ovanstående nummer åtminstone fem minuter innan konferensen börjar. Välkomna! Boo Ehlin Presschef 08-763 85 77 070-763 85 77 SEB är en finanskoncern med e-banking, sparande och tillväxtföretag i fokus. SEB är en av Nordens största finansgrupper med 942 miljarder kronor i förvaltat kapital och en balansomslutning på 1 108 miljarder (per den 30 september 2000). SEB har fler än 20 000 medarbetare i ett 20-tal länder och totalt cirka 630 kontor, främst i Sverige, Tyskland och Baltikum samt 850 000 e-bankskunder i sju länder. SEB startade nyligen e-banking i England, aktiemäkleri på nätet - SEBdirect - i Tyskland och startar e- banking i Norge under året. Läs mer om SEB: www.seb.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/16/20010216BIT00570/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/16/20010216BIT00570/bit0001.pdf