SEB-ägda Self Trade undersöker möjligheter för börsnotering i Paris

SEB-ägda Self Trade undersöker möjligheter för börsnotering i Paris Self Trade, den franska Internetmäklaren, undersöker möjligheter för en börsnotering på Nouveau Marche under första halvåret 2000. SEB är en av de största ägarna till Self Trade med 34 procent av rösterna och 20,4 av kapitalet.. Self Trade har anlitat Credit Suisse First Boston som rådgivare med uppdraget att undersöka Self Trades möjligheter att notera sig på Nouveau Marche, den franska motsvarigheten till Nasdaq och Neue Markt. Self Trade har redan etablerat sig som en av de ledande på den franska marknaden och har som mål att bli ledande på den europeiska marknaden när det gäller finansiella tjänster via Internet. Self Trade tillhör pionjärerna på näthandel i Frankrike och har gjort sig ett namn på att ta ut enhetstaxa för alla aktieaffärer oavsett storlek på investeringen. Self Trade har verksamhet i London, Milano, Madrid och Köln. Self Trade har drygt 11 000 kunder och tar varje dag emot 13 000 order. Self Trade har ett eget kapital på 42 miljoner euro och hade 1999 en omsättning på 9 miljoner euro. Antal anställda är 100. För ytterligare information: Lars Gustafsson, vice VD och CIO SEB samt ledamot i styrelsen i Self Trade, telefon 08-22 19 00 Boo Ehlin, presschef SEB, telefon 08-763 85 77. 070-763 85 77 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/28/20000128BIT00430/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/28/20000128BIT00430/bit0002.pdf