SEB öppnar bank i butikkontor med bemannat lördagsöppet

SEB öppnar bank i butikkontor med bemannat lördagsöppet Fond- och aktieaffärer görs i samband med veckohandlingen för att spara tid SEB har öppnat ett bank i butikkontor på Limhamn i Malmö. Där kan kunderna göra sina bankaffärer samtidigt som de handlar. Bankbutiken är öppen mellan 10.00 och 19.00 vardagar och 10.00 till 15.00 på lördagar. Nytänkandet är redan en succé. Kunderna har placerat en miljon kronor i SEB-fonder och gjort aktieaffärer för lika stor summa under en enda månad. Och Bankbutikens internetterminal är redan den mest använda bland SEB:s bankbutiker. Nu utökar SEB sitt utbud och öppnar en ny Bankbutik på Limhamn utanför Malmö. Den blir SEB:s tredje Bankbutik. Samarbetet med lokala livmedelshandlare innebär främst att SEB:s kunder kan göra sina bankaffärer samtidigt som de handlar och under udda tider. Bankbutiken på Limhamn har öppet till klockan 19.00 på vardagar och fram till 15.00 på lördagarna. Kunderna kan köpa fonder, göra aktieaffärer, ansöka om bank och betalkort, få rådgivning, ordna huslånet samtidigt som de gör sina livsmedelsinköp. Bankbutikerna är för SEB ett led i att bli ännu mera kundorienterade - att kunna erbjuda banktjänster och manuell service under tider som passar kunderna. Bankbutiken på Limhamn som finns placerad i ICA Malmborg öppnades redan i mitten av juni. Den 2 september invigdes Bankbutiken med aktiviteter och erbjudanden för kunderna. -Bankbutiken innebär en nyetablering i Malmö och vi märker redan att det finns en stark efterfrågan. Våra kunder tycker det är smidigt att göra bankaffärerna samtidigt som de handlar. De tycker om att spara tid, säger Malin Grotte, ansvarig för SEB Bankbutik i Limhamn. -22 000 personer passerar den här butiken varje vecka och vi har redan fått många nya kunder, fortsätter hon. För ytterligare information: Malin Grotte, SEB Bankbutik, Limhamn tel 040-15 47 80 Boo Ehlin, presschef SEB, tel 070-763 85 77 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/09/03/19990903BIT00110/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/09/03/19990903BIT00110/bit0002.pdf