SEB öppnar ny Internettjänst och tar bort inträdesprovisionen

SEB öppnar ny Internettjänst och tar bort inträdesprovisionen SEB startar i dag en ny fondtjänst på Internet, Fondmarknaden. Där får nya besökare liksom SEBs drygt 210 000 Internetkunder tillgång till fakta, råd och nyheter för sitt sparande. Besökaren kan börja fondspara, och via Internetkontoret köpa och sälja fondandelar. Fondmarknaden visar samtliga drygt 1 100 fonder i Sverige och deras kursutveckling. SEB tar samtidigt bort inträdesprovisionen i samband med fondsparande. SEB har drygt 100 fonder i sitt utbud. Den nya Internettjänsten Fondmarknaden innehåller fakta och information om dessa fonder. Därtill finns information om kursutvecklingen för samtliga 1 100 fonder på den svenska marknaden. För att kunderna själva ska kunna bilda sig en uppfattning om utbudet på Fondmarknaden finns nyheter, vecko- och månadskommentarer. Fondtjänsten innehåller också exempel på fondportföljer med olika risker. -Den nya Internettjänsten Fondmarknaden är en fortsättning på SEBs satsningar på internetområdet. Vi har valt att ge kursinformation om samtliga fonder i Sverige, inte endast våra egna. Det tycker vi är en bra konsumentupplysning, säger Lars Lundquist, vice VD SEB och chef Asset Management. -Vi ger också fyllig information om olika fondportföljer och risker förknippade med dem. Informationen ger kunderna ett beslutsunderlag så de har kontroll över sitt sparande, säger Lars Lundquist. Inträdesprovisionen på en procent vid köp av fondandelar i SEBs fonder tas bort i samband med den nya Internettjänsten och gäller även för fondsparande utan internetuppkoppling. SEBs nya Internettjänst Fondmarknad finns på adressen: www.fondmarknad.sebank.se För ytterligare information: Lars Lundquist, vice VD, chef Asset Management, telefon 08-763 68 50 Boo Ehlin, presschef, SEB, telefon 08-763 85 77, 070-763 85 77 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/16/19981216BIT00210/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/12/16/19981216BIT00210/bit0002.pdf