SEB utvecklar Internetbanken med hjälp av Spray

SEB utvecklar Internetbanken med hjälp av Spray SEB:s Internetbank med 300 000 kunder är i dag en av världens ledande Internetbanker när det gäller antalet kunder i förhållande till befintlig kundstock. SEB vill bredda sin kundbas och börjar därför samarbeta med Spray. SEB tar hjälp av Sprays cirka 800 000 Internetanvändare som i en tävling uppmanas komma med idéer och förslag till hur SEB:s Internetbank ska bli ännu bättre. Syftet med samarbetet är att få nya Internetaktiva kunder till SEB:s Internetbank, www.seb.se, och få fler att upptäcka enkelheten och snabbheten i att använda nätet för sina bankaffärer. Men också att hitta nya finansiella lösningar och ett bredare och ännu bättre utbud i Internetbanken. Därför inbjuds de aktiva Internetanvändare som regelbundet besöker portalen www.spray.se att delta i en tävling om det framtida utbudet i SEB:s Internetbank. Den Internetanvändare som kläcker den bästa idén kan vinna 250 000 kronor. Summan sätts in på ett fondkonto i SEB. I priset ingår privatekonomisk rådgivning. - Banker uppfattas av många som svåra att föra en dialog med. Vi på SEB:s Internetbank vill ändra på det. Därför låter vi våra nuvarande och blivande kunder tala om för oss hur vi kan bli ännu bättre. Och då är Spray en naturlig samarbetspartner, som hjälper oss att nå ut till en Internetaktiv målgrupp, säger Johan H Larson, chef för SEB:s Internetbank. - Det är jätteroligt att SEB valt att samarbeta med Spray, och på så sätt dra fördel av våra användares Internetkunnande. Våra medlemmar och användare, med en hög Internetaktivitet, kommer att hjälpa till att göra SEB:s Internetbank ännu bättre, säger Nicholas Högberg, VD för Spray i Sverige. För ytterligare information: Andreas Wahlström, SEB:s Internetbank, tel 08- 744 97 43, andreas.wahlström@seb.se Boo Ehlin, presschef SEB, tel 08-763 85 77, 070-763 85 77, boo.ehlin@seb.se Nicholas Högberg, VD Spray, tel 08-527 90 000, nicholas.hogberg@spray.se Johan Sandström, informationschef Spray, tel 0709-64 52 42, sand@spray.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/10/19991110BIT00120/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/10/19991110BIT00120/bit0002.pdf