S.Pellegrino + Bvlgari = sant!

Report this content

Nu släpper S.Pellegrino 2011 års designsamarbete – italienska Bvlgari. Bvlgariflaskorna, som tillverkas i begränsad upplaga, kommer inte kunna köpas i butik utan enbart serveras på utvalda topprestauranger världen över under tre veckor i oktober.

S.Pellegrino presenterade sitt första designsamarbete förra året då modehuset Missoni designade en flaska med sitt karaktäristiska sicksack-mönster. I år är det italienska Bvlgari, känt för bland annat sina vackra smycken som fått sätta prägel på etiketten till det exklusiva mineralvattnet. Motivet utgörs av juveler från Bvlgaris vintagekollektion från 1965.

I Sverige kommer flaskorna med den juvelprydda etiketten bland annat serveras på restauranger som Esperanto och Divino i Stockholm, PM & Vänner i Växjö och Daniel Berlin krog utanför Tomelilla i Skåne.

– Förra årets designsamarbete med Missoni blev en stor succé, vi är därför mycket glada över att kunna följa upp det med ännu ett spännande varumärke i år. Bvlgari delar våra värderingar och andas både tidlös glamour och italiensk elegans. Det syns inte minst på den vackra flaskdesignen, säger Johan Eklöf marknadsansvarig på S.Pellegrino Sverige.

Totalt kommer 6 000 flaskor distribueras i Sverige. De designade flaskorna komme serveras på de utvalda restaurangerna under de tre första veckorna i oktober månad.

För mer information kontakta:
Johan Eklöf, marknadsansvarig S.Pellegrino Sverige för Di Luca & Di Luca AB
Mobil: +46 70 978 40 53
E-post: johan.eklof@diluca.se

Om S.Pellegrino Sverige
S.Pellegrino är ett naturligt mineralvatten som serveras på många av världens bästa restauranger. S. Pellegrino har sitt ursprung från orten San Pellegrino i Italiens bergsmassiv och har en rik smak och små bubblor som gör att vattnet passar bra till gourmetmat och i kombination med vin. I Sverige representeras S.Pellegrino av Di Luca/ Di Luca AB, det ledande svenska företaget för god mat och dryck från medelhavsområdet. Läs mer på www.sanpellegrino.se och www.diluca.se.

Taggar: