S2Medical AB (publ): Nyemission övertecknad inför listning på Nasdaq First North

Erbjudandet i S2Medical AB (publ) ("S2Medical" eller ”Bolaget”) inför Bolagets listning på Nasdaq First North blev övertecknat. Teckningsanmälningar om 65,8 MSEK inkom till Bolaget från 1 033 konton. På förhand hade ett antal institutionella investerare och kvalificerade investerare, förbundit sig att teckna aktier för 20,6 MSEK. De återstående 19,4 MSEK erbjöds befintliga aktieägare, anställda och allmänheten.

Teckningsgraden i den del som var tillgänglig för befintliga aktieägare, anställda samt allmänheten uppgick till 233 procent. Genom nyemissionen tillförs Bolaget 40,0 MSEK före emissionskostnader vilka kommer uppgå till 3,5 MSEK.

S2Medical har efter nyemissionens genomförande 1 055 aktieägare. När nyemissionen registreras hos Bolagsverket kommer antalet B-aktier att öka med 2 759 000 B-aktier till totalt 8 795 000 B-aktier.

- ” Det är otroligt kul att se hur många som är övertygade om att S2Medicals produkter kommer att bli en ny standard inom sårläkning. Detta har inte minst reflekterats i emissions och noteringsprocessen. Slutligen vill jag välkomna alla nya aktieägare samt tacka Partner Fondkommission som varit ett stort stöd i processen. ”, säger Bolagets CEO, Petter Sivlér.

Tilldelning och betalning

Med anledning av överteckningen kan full tilldelning inte ske. Tilldelning av aktier har beslutats av styrelsen i enlighet med tilldelningsprinciper publicerade i prospektet daterat november 2018.

Avräkningsnotor kommer att sändas till tecknare som erhållit tilldelning den 19 november med likviddag den 21 november 2018. Första dag för handel på Nasdaq First North kommer att vara den 28 november 2018.

Rådgivare

Partner Fondkommission AB har varit finansiell rådgivare i samband med listningen och nyemissionen.

Citat

Det är otroligt kul att se hur många som är övertygade om att S2Medicals produkter kommer att bli en ny standard inom sårläkning. Detta har inte minst reflekterats i emissions och noteringsprocessen. Slutligen vill jag välkomna alla nya aktieägare samt tacka Partner Fondkommission som varit ett stort stöd i processen.
Petter Sivlér - CEO S2Medical AB (publ)