S2Medical tecknar distributionsavtal för EpiprotectUlcer för den Egyptiska marknaden

2018-12-17

S2Medical har idag ingått ett exklusivt distributionsavtal med det egyptiska företaget Al-Sarh Trading Co. för distribution av EpiprotectUlcer. Al-Sarh Trading Co. har i och med kontraktet förbundit sig till beställningar om minst 6 MSEK över de kommande 4 åren för att bibehålla distributionsavtalet.

” Diabetes ökar kraftigt i Egypten och till följd av detta även svårläkta diabetiska fotsår. Vi har sedan tidigare exklusivt inriktat oss på brännskador i Egypten tillsammans med vår partner BioSmart och ser idag fram emot att få ytterligare en egyptisk partner som helt kommer att fokusera på kroniska sår. Då vi idag vet fördelarna med våra behandlingar av kroniska sår med EpiprotectUlcer har vi sett ett stort behov att hitta en partner i Egypten som har kapaciteten att nå ut med våra produkter för läkning av kroniska sår.  Detta avtal med Al-Sarh Trading Co. är därför ett mycket viktigt steg för oss mot att kunna nå ut med EpiprotectUlcer till patienter med kroniska sår i Egypten.” säger bolagets VD Petter Sivlér.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som S2MedicalAB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12/17 2018 kl. 16:47.

Partner Fondkommission AB (telefon 031-761 22 30, www.partnerfk.se) är bolagets certified adviser.

Petter Sivlér – CEO, S2Medical AB (publ) Telefon: +46 (0)8-70 000 50