Angående artikeln i Finanstidningen

Angående en artikel i dagens nummer av Finanstidningen: Det finns inga planer på att utveckla ett skolflygplan baserat på Gripen för att ersätta British Aerospace Hawk Saab AB:s VD Bengt Halse kommenterar artikeln så här: - I dagens nummer av Finanstidningen presenteras något som uppges vara en intervju med mig. Bakgrunden är följande: I samband med en analytikerpresentation av 1998 års bokslut ville Finanstidningens reporter diskutera rykten om att arbetet på ett nytt skolflygplan baserat på Gripen pågick. Min enda kommentar var att vi självklart studerar olika utvecklingsmöjligheter av Gripen-konceptet på sikt och att vi gör detta i första hand i ett europeiskt perspektiv. Denna kontakt i februari är den enda som förevarit i ämnet. För ytterligare information, kontakta: Jan Ahlgren, Informationsdirektör, Saab AB Gripentel 013-183907 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/05/19990505BIT00230/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1999/05/05/19990505BIT00230/bit0002.doc