Anne Gynnerstedt utsedd till ny chefsjurist för Saab

Anne Gynnerstedt utsedd till ny chefsjurist för Saab Anne Gynnerstedt har utsetts till ny chefsjurist för Saab och kommer att ingå i Saabs koncernledning. Anne Gynnerstedt tillträder sin nya befattning den 4 oktober 2004. Anne Gynnerstedt är idag chefsjurist för Riksgäldskontoret. Hon har efter avslutade juridikstudier i Uppsala/Stockholm och notariemeritering innehaft flera poster inom bankväsendet. Hon tjänstgjorde åren 1987-2002 som bolagsjurist inom SAS koncernen och har nu senast varit på Riksgäldskontoret, där hon ingått i verksledningen. Anne Gynnerstedt efterträder Saabs tidigare chefsjurist Per Erlandsson, som den första augusti tillträdde en nyinrättad befattning som verkställande direktör för Saabs verksamheter i Sydafrika. Dag Rehme, som idag leder den löpande juridikverksamheten inom Saab, blir biträdande chefsjurist. Anne Gynnerstedt är 47 år och bosatt i Stockholm. Saab är ett av världens ledande högteknologiska företag med huvudsaklig verksamhet inom försvar, flyg och rymd. Inom Saab finns en rad spetskompetenser och förmågan till systemintegration. För ytterligare information, vänligen kontakta: Iréne Svensson, Informationsdirektör, telefon 08-463 01 30, 0734-18 71 30. www.saab.se Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=43413 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/16/20040816BIT00180/wkr0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/16/20040816BIT00180/bild.html Bilder