Nya vice VD i Saab

Nya vice VD i Saab Vid dagens ordinarie styrelsemöte utnämndes Jan Nygren och Kenth-Åke Jönsson till vice verkställande direktörer. Samtidigt utsågs vice VD Ingemar Andersson till ställföreträdande koncernchef för Saab. Jan Nygren och Kenth-Åke Jönsson ingår idag i Saabs koncernledning och blir som vice verkställande direktörer tillsammans med ställföreträdande koncernchef Ingemar Andersson, ansvariga att följa upp hela affärsverksamheten, uppdelat mellan sig. Saab är ett av världens ledande högteknologiska företag med huvudsaklig verksamhet inom försvar, flyg och rymd. Inom Saab finns en rad spetskompetenser och förmågan till systemintegration. För ytterligare information, vänligen kontakta: Iréne Svensson, Informationsdirektör Saab AB Telefon 08-463 01 30, Mobil 0734-18 71 30 irene.svensson@saab.se www.saab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/09/20040709BIT00200/wkr0001.pdf