Saab får beställning på pansarvärnsvapnet AT4

Försvars- och säkerhetsföretaget Saab har tecknat avtal om ytterligare leveranser av pansarvärnsvapnet AT4.

Det totala ordervärdet uppgår till MSEK 104 och inkluderar beställning av AT4 CS RS-versionen av systemet. Leverans kommer att ske under 2012.

På kundens begäran kommer ingen ytterligare information om beställningen att lämnas.

– Det här är väldigt positivt och bevisar ytterligare AT4-systemets förmåga. Det är ett system som fram till nu har exporterats till fler än 15 kunder över hela världen, säger Tomas Samuelsson, Senior Vice President och chef för Saabs affärsområde Dynamics.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Saabs presscenter, +46 (0)734 180 018 www.saabgroup.com

Taggar: