Saab får order på ammunition till Carl-Gustaf

Försvars- och säkerhetsföretaget Saab har fått en ammunitionsbeställning från Österrikes försvarsmakt gällande leveranser av ammunition till det bärbara vapensystemet Carl-Gustaf. Leveranser är planerade till perioden 2016-2017.

Avtalet omfattar produktion och leverans av ammunition till Carl-Gustaf, ett av världens mest moderna vapensystem för markunderstöd.

-        Carl-Gustaf är ett världsledande system som utgör en central del för försvarsmakter världen över och som upprepade gånger använts med stor framgång i de mest krävande miljöer, säger Torbjörn Saxmo, chef för Saabs affärsenhet Ground Combat.

Carl-Gustaf-systemet har länge använts framgångsrikt världen över, och det har efterhand moderniserats och anpassats till användarnas ständigt förändrade behov. Carl-Gustaf är en del av Saabs portfölj inom understödsvapen som ger soldaterna en mängd olika valmöjligheter och möjliggör även för trupper att vara flexibla och effektiva i alla scenarion.

Följ oss på Twitter: @saab

Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar inom militärt försvar och civil säkerhet. Saab har verksamhet och medarbetare på alla kontinenter i hela världen. Genom innovativt, pragmatiskt och samarbetsinriktat arbete, utvecklar, anpassar och förbättrar Saab ständigt ny teknologi för att möta kundernas förändrade behov.

Taggar: