Saab får ytterligare beställning av pansarvärnsvapen från franska försvaret värt 270 MSEK Franska försvaret har genom DGA, motsvarigheten till FMV, beställt ytterligare pansarvärnsvapen av typen AT4CS från Saab Bofors Dynamics. Ordervärdet är cirka 30 M Euro (270 MSEK). Leveranser kommer att ske under tre år med början i slutet av 2004. "Detta kontrakt är det tredje AT4CS kontraktet från Frankrike och visar på ett fortsatt förtroende från DGA och franska försvaret för Saab Bofors Dynamics höga teknologinivå, speciellt inom området lätta pansarvärnsvapen. AT4CS kan avfyras från ett slutet rum vilket ofta är ett krav vid strid i bebyggelse. Det totala värdet på de franska kontrakten för AT4CS som tecknats hittills är nästan 900 MSEK"; säger Tomas Samuelsson chef för Infantry Weapons vid Saab Bofors Dynamics. Saab är ett av världens ledande högteknologiska företag med huvudsaklig verksamhet inom försvar, flyg och rymd. Inom Saab finns en rad spetskompetenser och förmågan till systemintegration. För ytterligare information, vänligen kontakta: Anders Florenius, Informationschef, Saab Bofors Dynamics Tel: 0586-81223, 070-5823230 www.saab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/10/20031110BIT00250/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/10/20031110BIT00250/wkr0002.pdf