Saab genomför på totalentreprenad ombyggnation av signalsystem på Karlstads Central

SAAB GENOMFöR På TOTALENTREPRENAD OMBYGGNATION AV SIGNALSYSTEM På KARLSTADS CENTRAL Saab Contracting AB har utvalts av Banverket att på totalentreprenad genomföra ombyggnation av signalsystemet på Karlstads Central. Kontraktssumman är på cirka 4,4 MSEK och skall vara slutlevererat i december 2004. Ombyggnationen av signalsystemet skall ge tågen från Karlstad Central möjlighet att åka ut till Välsvikens hållplats och släppa av resande till universitetet och därefter vända och åka tillbaka till Karlstads Central igen. Karlstads Central ingår i Värmlandsbanan som är snabbtågsanpassad och trafikeras av både person- och godståg. Ordern är ett bra exempel på Saab Contracting AB:s kompetens och förmåga att bygga om befintliga järnvägssystem genom att utnyttja en lång och gedigen erfarenhet med grund i Signalteknik och Teleteknik. Det här är för oss en mycket viktig beställning inom ett område som har stor utvecklingspotential, säger Anders Engstedt Affärsutvecklingschef på Saab Contracting. Saab är ett av världens ledande högteknologiska företag med huvudsaklig verksamhet inom försvar, flyg och rymd. Inom Saab finns en rad spetskompetenser och förmågan till systemintegration. För ytterligare information, vänligen kontakta: Anders Engstedt Affärsutvecklingschef, Saab Contracting AB: Tel: 0589-39 71 15, 070-713 08 90 e-post: anders.engstedt@contracting.saab.se Göran Jakobsson, Affärsansvarig Trafikinfrastruktur Saab Contracting AB: Tel: 0243-48 84 82, 070-713 08 12 e-post: goran.jakobsson@contracting.saab.se www.saab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/30/20040830BIT00020/wkr0001.pdf