SaabTech Systems får order värd 80 miljoner kronor från Finska marinen

SaabTech Systems får order värd 80 miljoner kronor från Finska marinen SaabTech Systems har i dagarna sålt ett radar- och optroniskt eldledningssystem, CEROS 200 FCS, till Finska marinen. Systemet ska installeras på de nya fartygen Squadron 2000 och är av samma typ som försvarets materielverk har beställt för korvett Visby. CEROS 200 FCS är ett avancerat eldledningssystem som kan integreras med alla typer av ledningssystem. Leveranser kommer att påbörjas under 2004. Saab är ett av världens ledande högteknologiska företag med huvudsaklig verksamhet inom försvar, flyg och rymd. Inom Saab finns en rad spetskompetenser och förmågan till systemintegration. För ytterligare information, kontakta: Christer Ekenberg, Projektchef, SaabTech Systems Tfn:073-668 57 38 Guy Hörnfeldt,Informationschef, SaabTech Systems Tfn:070-325 53 70 www.saab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/27/20011227BIT00180/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/27/20011227BIT00180/bit0002.pdf