En ny inspirationskälla och mötesplats för skolor och företag på nätet

En ny inspirationskälla och mötesplats för skolor och företag på nätet - www.saf.se/skola! - Internet är ett utmärkt sätt att knyta samman de ofta alltför skilda världar som skolan och företagen utgör. SAFs nya sajt www.saf.se/skola skall fungera som en inspirationskälla och mötesplats för skolor och företag. Lärare, studie- och yrkesvägledare och andra som arbetar i skolan kan finna företag som är intresserade av samarbete. Företagsledare och deras medarbetare kan i sin tur finna information om och kontaktmöjligheter med skolor och deras medarbetare. Det säger Cecilia Johansson, ansvarig för SAFs ungdomsinformation, om SAFs nya sajt www.saf.se/skola. Sajten erbjuder en databas med företag som är intresserade av samarbete med skolan. Redan i dag har hundratals företag registrerat sig. Även skolans medarbetare kan registrera sig som intresserade kontaktpersoner, så att företagen kan söka efter en partner i skolan. - Innehållet på www.saf.se/skola handlar främst om samverkan mellan skola och näringsliv. Men där finns också information om framtidens arbetsmarknad och bevakning av politiska händelser som påverkar skolans och företagens värld. På www.saf.se/skola finner besökaren även ett kalendarium för kommande aktiviteter och en materialshop där lärare kan beställa skolmaterial. - Besökaren kan välja att bli medlem på www.saf.se/skola och styr då själv vilka områden som skall visas vid inloggning, genom att välja sina intresseområden. Dessutom får medlemmarna ett särskilt nyhetsbrev via e-post. Ytterligare information: Cecilia Johansson, tfn 08-762 60 00. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/07/20000307BIT00330/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/07/20000307BIT00330/bit0002.pdf