Hon skapar hundratals jobb

Hon skapar hundratals jobb - trots hårt motstånd från politiker och myndigheter Monica Lindstedts företag Hemfrid AB säljer hemservice till privatpersoner, via deras arbetsgivare. Hon har på ett par år skapat hundra nya jobb och kommer inom det närmaste halvåret att skapa lika många till. Detta på en marknad som regeringspartiet hävdar inte finns. Men hindren har varit många på vägen. Regeringspartiet vägrar erkänna att det finns ett stort behov av hushållstjänster och har därför inte skapat förutsättningar för sådana. Olika myndigheter - Almi, lokala skattemyndigheten, Riksrevisionsverket - har på olika sätt försökt sätta käppar i hjulet. Och en mellanfacklig tvist har trasslat till situationen. Men Monica Lindstedt har tagit sig förbi hindren och bryter hela tiden ny mark.- När jag startade Hemfrid var jag inställd på att det skulle bli något stort. Och sätter man sig bara ner och funderar så finns det hur många utvecklings-möjligheter som helst, säger hon i en intervju i veckans nummer av SAFtidningen Näringsliv. Kontaktperson på SAFtidningen Näringsliv: Jan Ginsburg, tel 08-762 64 89. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/10/28/19981028BIT00420/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/10/28/19981028BIT00420/bit0002.pdf