Inbjudan till pressvisning

Inbjudan till pressvisning Safarium - genvägen till rätt information för 45.000 företag Safarium är en ny webbtjänst för SAFs och arbetsgivareförbundens 45.000 små och stora företag. För dessa företag kommer Safarium göra vardagen enklare - nu kan företagaren när som helst på dygnet snabbt få vägledning i alla de frågor som arbetsgivarrollen innebär. Webbtjänsten Safarium ligger som en sidfot på varje arbetsgivareförbunds hemsida. Företag som är medlem i ett förbund och delägare i SAF behöver bara några klick för att få råd i arbetsgivarens frågor om vilka rättigheter och skyldigheter arbetsgivare och arbetstagare har i arbetslivets skiftande situationer. Här finns också tids- och arbetsbesparande tjänster för rekrytering, småföretagsutveckling m m. Checklistor och kom-ihåg-dagar finns också. Basen i tjänsten är den avancerade sökfunktionen Autonomy. Lika viktigt är det utvecklingsarbete som SAF och de 39 arbetsgivareförbunden har lagt ned för att utforma en så enkel, men ändå innehållsrik, tjänst som möjligt. Naturligtvis kan företagaren också ställa frågor med e-post - och få kontakt senast nästa dag. Safarium kompletterar SAFs och förbundens rådgivning från jurister och andra experter, servicegraden ökar liksom värdet av medlemskapet. Vi inbjuder till en pressvisning av Safarium: Tid: Fredagen den 17 mars 2000 kl 11.00 Plats: Almega-huset, bv, Blasieholmsgatan 5 Medverkande: Tommy Hellström, chef för SAFs marknadsorganisation, Anna- Lena Johansson, projektledare för Safarium, Björn Schröder, IT-chef. Vi bjuder på kaffe och smörgås. Välkomna! Kjell Frykhammar Informations- och presschef ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/09/20000309BIT00740/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/09/20000309BIT00740/bit0002.pdf