Pressinbjudan

Inbjudan till pressträff "Äntligen 18!" SAF hyllar det goda misslyckandet i vuxenguide till Sveriges alla 18-åringar - Lugn, du klarar det. Så inleds vuxenguiden "Äntligen 18!" som SAF med start den 5 april skickar ut till Sveriges alla 18-åringar. Bakom den lugnande inledningen ligger SAFs och många vuxnas erfarenhet av unga människors oro för att välja fel yrke och studier - när verkligheten faktiskt oftast innebär många möjligheter att tänka om, välja om, göra om. I själva verket grundar sig de flesta framgångar på misslyckanden, goda misslyckanden om man så vill. I "Äntligen 18!" presenteras unga företagare som stämmer in på temat, exempelvis Christin som tack vare en motgång startade ett eget skyltmakeri och Johan som efter en konkurs började sälja en produkt som var populär för 60 år sedan. NHL-aktuella bröderna Daniel och Henrik Sedin ger råd till jämnåriga, råd som är användbara såväl i hockeyrinken som i arbetslivet. Dessutom är boken fylld av tips om hur man är smart och snål, av vuxen-tester samt av fakta om rättigheter och skyldigheter på jobbet. Vi presenterar "Äntligen 18!" samt en färsk SIFO-undersökning om ungdomars tankar om jobb och studier vid en pressträff som vi inbjuder till. Tid: Onsdagen den 5 april kl. 10.00 Plats: Kronan Cykel, S:t Paulsgatan 33 A, Stockholm Medverkande:Göran Tunhammar, SAFs VD, Cecilia Johansson, ansvarig för SAFs ungdomsinformation samt Christin Browall, ung företagare från Göteborg. Välkommen! Kjell Frykhammar Informations- och presschef Var vänlig faxa nedanstående talong eller ring senast den 4 april till: Åsa Elmroth, Johansson & co AB, fax 08-20 93 65, tel. 08-20 93 95 E-post: asa.elmroth@johanco.se Anmälan till SAFs pressträff den 5 april Ja, jag/vi kommer på pressträffen den 5 april Nej, jag kan tyvärr inte komma men vill gärna ha pressmaterial. Namn: Medienamn: Telefon: Fax: E-post: Faxa denna talong senast den 4 april till: Åsa Elmroth, Johansson & co, fax: 08-20 93 65 Tel. 08-20 93 95, e-post asa.elmroth@johanco.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/29/20000329BIT00300/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/29/20000329BIT00300/bit0002.pdf