Delårsrapport 1

Fortsatt satsning på intensivt försäljningsarbete och uppskalning av produktionstakten.

Safe at Sea AB (publ)

Org.nr 556713-7947

Delårsrapport för perioden januari-mars 2018

Jämförelser i rapporten har, om inte annat angetts, skett mot närmast motsvarande period år 2016. Safe at Sea AB:s räkenskapsår är 1 januari – 31 december.

Koncern - Delårsperioden (jan-mars) 2018

•  Nettoomsättningen uppgick till 2 550 tkr (2 584 tkr)
  •  Resultat efter finansiella poster uppgick till -419 tkr (-1 004 tkr)
  •  Resultat per aktie uppgick till -0,131 kr (-0,309 kr)

Koncern - Första kvartalet (jan-mars) 2018

•  Nettoomsättningen uppgick till 2 550 tkr (2 584 tkr)
  •  Resultat efter finansiella poster uppgick till -419 tkr (-1 004 tkr)
  •  Resultat per aktie uppgick till -0,131 kr (-0,309 kr)

VD:s kommentarer

Det finns ett talesätt om försäljning som lyder så här: ”- 15 knack, 8 snack och 3 tack”, och vi har knackat och snackat mer och mer sedan början på 2016. Så precis som i talesättet är det nu allt fler kunder från fler länder som efter att ha snackat också har tackat och lagt order på RescueRunners.

Ni som bl.a. följer bolaget på sociala medier, och har sett den otroligt höga aktivitetsnivån där Safe at Sea nu arbetar med kunder, distributörer och partners i 20 länder, och där fler är på väg in.

Tillsammans med våra leverantörer har vi lagt grunden för en produktionskapacitet som på några år kommer att kunna växlas upp till en årstakt om 100 båtar, i våra befintliga lokaler. Dessa som vi nu bott in oss i, och med det fantastiskt duktiga teamet som ser till att vi kan leverera fler högkvalitativa RescueRunners och GuardRunners snabbare och kostnadseffektivare än någonsin tidigare.

Det är roligt att se hur alla delarna börjat falla på plats under första kvartalet. Leverantörerna hjälper till att göra oss bättre, internt sätter sig de nya processerna och rutinerna som också gör oss mer konkurrenskraftiga. Sist men inte minst, så blir allt fler av våra kunder också våra ambassadörer, som i sin tur berättar för andra i branschen och marknadsför hur mycket de uppskattar och har nytta av sina Rescue- och GuardRunners. Inte för att vi ber dom, utan för att de själva vill.

Som ni kan läsa i nästa stycke om händelser och aktiviteter har vi fortsatt den höga takten av kund-och marknadsföringsaktiviteter. Det är härligt att se hur allt utvecklas, men det finns som så ofta ett ”men” och vårt ”men” är växtvärk. Med etableringen av högre volymer, så är också timing och balans alltmer viktig, för att få allt att takta ihop, och det kostar på. Den stora utmaningen är att fortsätta att vara offensiva i säljarbetet, men att inte tappa i uthållighet, samtidigt som vi växer.

Vi ser med tillförsikt framåt och hoppas att ni vill följa oss på vår hemsida, via Facebook, Instagram eller twitter! Varmt välkomna att besöka oss på www.safeatsea.se

Kaj Lehtovaara, VD

For more information please contact

Kaj Lehtovaara,

kaj@safeatsea.se

Safe at Sea AB tillverkar och säljer en unik räddningsbåt, RescueRunner, som förmodligen är det effektivaste systemet i världen för att rädda nödställda personer ur vattnet. Safe at Sea är även ägare till Safe at Sea Management AB, ett bolag som tillhandahåller managementtjänster för sjöfarten. Safe at Seas aktie är listad på AktieTorget.