• Safe at Sea/

Förtydligande, angående information om Peter Alexanderssons försäljning av aktier och hans roll som ledamot, inte ordförande i bolaget styrelse.

Kort efter den glädjande nyheten den 15 augusti, om att Safe at Sea vunnit upphandling med Estniska gränsbevakningen, meddelades det på olika nyhetsmedia att Peter Alexandersson sålt av en del av sitt aktieinnehav i bolaget. Detta verkar ha skapat en del frågetecken, inte minst eftersom det i nyhetsrapporteringen felaktigt angavs att han också är bolagets styrelseordförande.

Vi vill därför förtydliga att i samband med det konstituerande styrelsemötet efter bolagets årsstämma den 19 maj valdes Simon Hemberg till styrelsens ordförande.

”Jag sålde av delar av mitt innehav på grund av privata skäl. Jag vill dock understryka att jag har ett fortsatt orubbat förtroende för Safe at Sea AB.
förklarar Peter Alexandersson”.

Simon Hemberg är sen maj i år styrelseordförande i Safe at Sea AB.  Vi håller på att undersöka varför den informationen inte har nått ut.
säger Kaj Lehtovaara, VD

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Kaj Lehtovaara, Safe at Sea AB (publ), kaj@safeatsea.se  eller 0303-230704
Besök även www.safeatsea.se, www.rescuerunner.com, www.facebook.com/SafeatSea

Safe at Sea AB tillverkar och säljer en unik räddningsbåt, Rescuerunnern, som förmodligen är det effektivaste systemet i världen för att rädda nödställda personer ur vattnet. Safe at Sea är även ägare till Safe at Sea Management AB, ett bolag som tillhandahåller managementtjänster för sjöfarten. Safe at Seas aktie är listad på AktieTorget.